Dat ene zinnetje uit de TV commercial leidt tot het uiteindelijke concept voor de activatie. Geinig!
Mensen vragen ons regelmatig hoe nou een idee / concept ontstaat. Het creatieve proces is iets ongrijpbaars. De meest gekke dingen kunnen aanleiding zijn voor een te gek idee. En soms is een te gek idee iets heel eenvoudigs. Check onze Klene case. De vraag was simpel. Hebben jullie een goed idee voor een activatie rondom ons nieuwe product Klene Puur? Een heerlijke drop dat terug naar basis gaat. Drie klassieke smaken: zoet, zout en honing. En uniek: op de voorzijde van de verpakking zie je direct welke ingrediënten er allemaal in zitten.
De brainstorm ging alle kanten op, maar toen bekeken we de commercial nog eens goed. En daar trok op 10 seconden een jochie onze aandacht. Hij had één zin: ‘Geinig dat je kan zien wat er allemaal in zit’. En die zin leidde tot ons concept. Wat als dit jochie onze hoofdpersoon wordt in een social campagne? Geinig dat je kan zien wat er in Klene zit. Helemaal geinig als je kan raden wat er in de mysterieuze Klene doos zit. Goed raden = winnen. Soms moet een concept niet te moeilijk zijn. Soms moet een concept gewoon…nou ja…geinig zijn.
Dineren bij Sergio. Kon je zomaar ff winnen.
Onthoud die naam!
Kom op, iedereen weet dat zoute drop het lekkerst is